"פועל הישועות": הסיפור המדהים על ציונו של רבי יצחק גברא זיע"א

אליהו גרין No Comments on "פועל הישועות": הסיפור המדהים על ציונו של רבי יצחק גברא זיע"א

הרב מאיר כהן סיפר ל"קול חי" על ציונו של הצדיק "פועל הישועות" רבי יצחק גברא זיע"א, שרבים נושעו על קברו: "הוא ביקש להקבר בחצר ביתו ונקבר שם במושב עג'ור. זה נמצא ליד קרית גת"

צילום: באדיבות 'מכון המאורות'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתכנית "הפוך על הפוך", שוחח הרב משה בן לולו עם הרב מאיר כהן שסיפר למאזינים על הצדיק הרב יצחק גברא זצ"ל, שרבים נושעו על קברו. "בשנים האחרונות גילו שהוא פועל ישועות אדירות בכל העניינים. זו ההגדרה שלו. הוא היה חי לפני עשרות שנים, הגיע מתימן וכמו הרבה יהודי תימן תמיד היה בצנעה. הוא ביקש להקבר בחצר ביתו ונקבר שם במושב עג'ור. זה נמצא ליד קרית גת. סמוך לבית ג'וברין".

לרגל ההילולא: תולדות חייו של רבי יצחק גברא זיע"א

כהן סיפר: "שם הוא התחיל את המהפכה התורנית. כשהעלו אותם מתימן למושב הזה, הדבר הראשון שהוא ביקש עוד לפני שהגיע למקום זה שיסדרו שם מקווה טהרה. לאחר מכן בית מדרש וככה הוא התחיל".

עוד סיפר כהן "המושב הזה עבר כמה גלגולים. הגיעו למקום עולי כורדיסטן שבכלל לא ידעו על קברו ומסופר שביום בן הימים הם החליטו לעשות פינוי באזור. הגיע הטרקטור לאזור הקבר. רק ניסה לגעת שם כל הטרקטור ועלה באש. בפעם הראשונה כולם חשבו שזה סתם מקרה. יום למחרת מגיע עוד טרקטור ופתאום הוא הפסיק לעבוד. ביום השלישי ניסו לעבוד בידיים. אחד האנשים שהיה שם תפס את המעדר ובמקום לגעת במקום הקבר חתך לעצמו את הרגל. סיפור מדהים".

לדבריו "לאחר מכן הוא הגיע בחלום לאישה מבוגרת שגרה שם וסיפר לה שהוא קבור שם והוא רוצה שיעשו לו 'ציון' מסודר. האישה קראה לבני המשפחה והם מיד אימתו את הדברים והוקם הציון הזה. אנשים הולכים ורואים ישועות אדירות. מחר כ"א בתמוז יום ההילולא ה-72".



0 תגובות